18e dag orthez-st jean pied de port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu 18e dag orthez-st jean pied de port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu

18e dag orthez-st jean pied de port

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

14 Mei 2018 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Gisteren waren we trouwens wat hollanders betreft weer in de meerderheid nl 5 vd 7 die in hrt huisje sliepen. Een hiervan was in het ziekenhuis opgenomen geweest ivm blaasproblemen, maar zou het na een weekje rust toch weer gaan proberen. Verder weer een fransman dominique en een belg christian. Het weer was smorgens bewolkt en na 1 uurtje fietsen begon het alweer te regenen. Evert; dit was niks voor jou geweest. Omdat ik niet tussen het verkeer wilde fietsen had ik een alternatieve route gekozen midden door de uitlopers vd pyreneeën. Wat eerst bevolkt werd met koeien waren het nu vnl. schapen die je zag. In pied de port is het een al pelgrims wat je tegenkomt. Alle nationaliteiten, maar ook jong en oud die of van hier uit aan de camino beginnen of al 1000 km of meer achter zich hebben gelaten. Ben benieuwd hoe zich dit morgen vlot trekt want we gaan 1400 m klimmen. 53km 800hm.

• 14 Mei 2018 - 20:32

Dre En Maria:

Veel succes morgen met de eerste bergetappe! Groetjes uit Eijsden

• 14 Mei 2018 - 20:34

Wil Meijers:

Naovent koempel,
    Kort berig oet Aelse ...
    18 Daag ongerwaeg, 1350km en 10373hm in de bein, al jheel veul mitgemaak en intensief beleef. Wat un fantastiese tog. Patjsch aaf en sjhappoo!
    Murge wiër nao ut zuije, door de Pyrénées-Atlantiques op nao España. Haup dat de Sjpaanse lesse van dun direkte kollegaas dig van pas zulle komme ;-)
    Veul plezeer, geluk en hauwt tig goot.
    Salut / saludos,
    Wil

• 14 Mei 2018 - 20:44

Etienne:

Hoi Guido,

Noa rege kump zonne sjien... en zeker es te door espagna gèhs... sjieke verhoale... en leuke foto's.... Es in de buurt van San Sebastian kump... moste dee baai uns goen beloere.... bis wel sjoen.... en altied lekker ete in die cafés... doa is eedere daag un soort preuvenement...
    Väöl succes en loat ut toesfront oach e bistje meht geneete....

groet Etienne

• 14 Mei 2018 - 20:52

Marion:

Vuel succes murge Guido en good weer.Dikke poen.

• 15 Mei 2018 - 05:35

Jja Engie:

Goede morgen Guido,
    Gaat het vandaag dus echt van start met bergen in zicht.
    Veel succes gewenst en hopelijk geen “pap” in de benen.
    Verder natuurlijk ook nog veel fietsplezier gewenst.
    Grts Jan

• 15 Mei 2018 - 07:08

Evert:

Hoi Guido,
    Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen om door de regen stug verder te fietsen.
    Volgens mij lig je voor op schema want op de kaart te zien ben je over de helft.
    Succes verder.
    Groet,
    Evert.

• 15 Mei 2018 - 07:24

Alex:

Hoi Guido,
    Schitterende. Respect voor jouw doorzettingsvermogen!
    Groetjes Alex

• 15 Mei 2018 - 19:41