19e dag st jean pied de port-roncevalles-pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Guido Spronck - WaarBenJij.nu 19e dag st jean pied de port-roncevalles-pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Guido Spronck - WaarBenJij.nu

19e dag st jean pied de port-roncevalles-pamplona

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

15 Mei 2018 | Spanje, Pamplona

Eerst even de foto-terugblik uit Orthez van het etentje. Dan Pied de Port waarvoor ik bang was nl dit stadje leeft vd pelgrims waardoor je 'savonds na 9 uur niemand meer op straat aantreft omdat alle pelgrims dan al naar bed gaan. Overdag is het levendig en best wel te vergelijken met bv Valkenburg.
'smorgens ontbeten met 2 Argentijnen en de Letlandse Jorita. De argentijnen waren 2 jonge gasten die een wereldreis waren aan het maken en Cyprus, Egypte en Israel al gehad hadden en nu dus de Camino.
Ikzelf had na al die gesprekken dat het allemaal zo zwaar was me voorgenomen de pyreneeën over te gaan en dan blijven slapen in Roncevalles dus vertrok pas om 9 uur toen iedereen al weg was.
Na 3 uurtjes was Roncevalles, wat trouwens niet meer is dan een groot klooster, al bereikt en had ik de meeste hm al gemaakt. Hierboven was het net boven 0 dus na 2 koppen koffie en wat eten wist ik het zeker dat dit het njet ging worden. Het was tenslotte pas 1uur en Pamplona was nog maar 50km fietsen. Ik ben dus doorgereden en hier terechtgekomen in een onderkomen met 140 bedden. Pamplona is een levendige stad waar ik een leuk gesprek had met Tine uit Dendermonde. Zij had hier een uitwisselingsprogramma op de Universiteit 83km 1400hm.

• 16 Mei 2018 - 05:55

JJA Engie:

Goede morgen Guido,
    man je gaat als een speer.
    Even gas terug nemen anders staat het team dat je ontvangt op de eindbestemming nog in cadier en keer.
    Veel plezier vandaag.
    Jan

• 16 Mei 2018 - 06:08

John G:

Goeiemurrege Santiago,

Hoeger en hoeger geit UT . Dun ierste col hubste gehad. Dink nog mer uns aon de alpe dhuez walste beklommen hubs met un dualblaad veur. Este zoe door geis dan kinste ze al tegegoon. Daan sjprikste in Bordeaux Aaf.
    Fiets ze vandaag awwe fietsmaat tot Reims.

• 16 Mei 2018 - 06:11

Roger Lemmens:

Hoi Guido,
    en nog geen last van pijntjes of kwaaltjes na zo lang fietsen. Hoe gaat het met je gewicht, op de foto te zien ben je al wat kwijt...
    Ga zo door.

• 16 Mei 2018 - 06:16

Pierre Visser:

Een goede morgen morgens Guido
    Zie dat je nog kan lachen bij deze kou en mist, ja in de bergen moet je een beetje geluk hebben met het weer.
    chapeau dat je toch al zo ver bent, ga zo door.
    gr. Pierre

• 16 Mei 2018 - 10:54

Anita:

geit good Guido, fijn um dit allemaol vaanaof n groete lang zijlijn met te kinne beleve...
    knoevel.......
    Anita