28e dag astorga-ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Guido Spronck - WaarBenJij.nu 28e dag astorga-ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Guido Spronck - WaarBenJij.nu

28e dag astorga-ponferrada

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

24 Mei 2018 | Spanje, Ponferrada

Gisteren schreef ik al over Gaudi, maar geen foto's kon toevoegen. Vandaag is dit wel gelukt. Astorga is nl helemaal niet zo'n grote plaats maar heeft wel een joekel van een kathedraal en dus weer een bisschoppelijk paleis vd hand van Gaudi waarvan ik nu wel een foto heb. Waarin een plaats toch groot kan zijn he. Ook was ik blij dat we weer in de bergen zitten die zich 'smorgens al direct aandiende door en klim van 8km. Het uitzicht is hier zoveel malen mooier dan op t vlakke wat de foto's hopelijk ook laten zien. Bovenop deze puist staat het Cruz de ferro waar bijna alle caminogangers iets achterlaten van degene waarvoor ze lopen. Vaak is dit een steen waarin dan een wens zit opgesloten. Dit kruis staat op een hoogte van 1500 meter en is daarmee letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt vd camino. Daarna kreeg ik gelukkig een afdaling van een slordige 15 km. Gisteren had ik trouwens een foto toegevoegd van die kerkklokken waarin 3 ooievaarsnesten te zien zijn en vandaag heb ik er weer een aangetroffen. 55km 800hm.

  • 24 Mei 2018 - 20:38

    Sea:

    hoi hoi wat een weg door de bergen vreselijk was niets voor mij Mooie kathedraal Morgen weer goede reis

  • 24 Mei 2018 - 21:01

    Zoe En Familie! :

    Super ga zo door! Heerlijk die bergen! Lekker afwisselend! Groetjes

  • 25 Mei 2018 - 07:55

    Betsy:

    Hoi Guido, sjiek die foto"s allemaal. Iech hub de ooievaars gezeen met hun köpkes dr bovenoet komme. Volg de ooievaars dan kom je in Santiago! grts en nog een gooi reis. t letste stuk! xxx de mam.

  • 25 Mei 2018 - 20:05

    Marion:

    nog effe Guido ich num mien petje veur dich aof jong .Geweldig en nog unne dikke poen.Sjoen fotoos Guido wat ste stuurs.

  • 28 Mei 2018 - 08:53

    Bert Mommers:

    Guido ,
    Goed bezig en vooral genieten !!!
    Gr.
    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Als "zondagmorgen fietser" kwam enkele jaren geleden al de wens bij me boven om ooit een keer naar Santiago de Compostella te fietsen. Omdat ik steeds meer gebreken begin te vertonen wil ik dit dan ook niet meer uitstellen maar heb besloten om het dit jaar te gaan proberen.

Actief sinds 25 April 2018
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 16710

Voorgaande reizen:

25 April 2018 - 18 Juni 2018

Cadier en Keer naar Santiago

Landen bezocht: