12e dag la souterraine-arodour sur glane - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu 12e dag la souterraine-arodour sur glane - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu

12e dag la souterraine-arodour sur glane

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

09 Mei 2018 | Frankrijk, Limoges

Eerst voor Ser een goede vakantie bij de Ruusche. Het huisje waar we overnachten bleek helemaal volgeboekt, maar hier maakt het allemaal niet uit met hoeveel man je op een kamer slaapt. Uiteindelijk waren we met 13 personen waarbij 6 kinderen van 7 tot 10 jaar en die liepen iedere dag 15km met rugzak. Waren 2 gezinnen uit Amiens. Ik was door John getipt dat Oradour hier in de buurt lag dus kon ik het niet laten om dit aan te doen. Heb ik wel moeten betalen want bleekeen weg te zijn met heel veel hm. Nou ja aan gekomen bleek het echt wel echt de moeite waard. Moet je maar een opzoeken! Oradour is nl op 10 juni 1944 door 200 waffen ss-ers totaal uitgeroeid te zijn waardoor bijna 700 mensen werden vermoord waaronder 193 kinderen. Het dorp werd platgebrand achtergelaten. De Fransen hebben dit dorp helemaal gelaten zoals ze het gevonden hebben dus het ligt er nog steeds zo bij. Hier was geen slaapplaats te vinden dus moest ik toch maar naar Limoge voor een hotel. Klinkt allemaal ingewikkeld maar hier vind je niet direct dorpen die een hotel of gite hebben dus maar weer 22 km trappen. Vvv was dicht dus (kapot) maar zelf op zoek gegaan. 94km 1100hm.

• 09 Mei 2018 - 06:42

Jefke:

Hallo Guido heb je gevonden, heb al je verslagen met belangstelling gelezen. Gaat goed houdt vol is toch wel bijzonder zo een tocht. Waal beije onder weeg, neet vergete.
    Je bent nog niet versleten dat zie je wel. Veel success als je zo blijft door fietsen ben je er volgende week.

• 09 Mei 2018 - 07:06

Silvio:

Hallo Guido,

Allereerst moet ik zeggen... goed bezig.
    Indrukwekkend dat Aradour... doet me denken aan een verlaten dorp in Sardinie Gairo, verlaten omdat het door een aardverschuiving een paar meter richting afgrond geschoven was.... De inwoners zijn nooit meer terug gekeerd. Zoek die ook maar eens op ;-)

Groet Silvio

• 09 Mei 2018 - 07:43

Anita:

mooi en heel indrukwekkend Guido.......

• 09 Mei 2018 - 08:52

Otto:

Guido,

Oradour is inderdaad zeer indrukwekkend. Verder veel plezier in de Perigord!

• 10 Mei 2018 - 08:59

John G:

Hej Santiagoman
    Over Oradour gesproken hiervan staat ook veel op YouTube foto’s en films.Dan moet je zoeken op ZDF docu en pamtzerdivisie Das Reich ongelofelijk.
    Het heeft dan wel veel moeite gekost om er te komen in Oradour,het zal je altijd bij blijven.Veel hoogtemeters en veel kilometers extra. Petje af maat.
    Blijf schrijven van je belevenissen, en we horen je graag vrijdag weer op L1 in de ochtendshow.