oradour sur glane-limoges-perigueux 13e dag - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu oradour sur glane-limoges-perigueux 13e dag - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Guido Spronck - WaarBenJij.nu

oradour sur glane-limoges-perigueux 13e dag

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

10 Mei 2018 | Frankrijk, Périgueux

Ik had al aangegeven dat ik uiteindelijk toch ben uitgeweken naar Limoges en daat een BenB hotel heb geboekt. Limoges is een heel mooie stad met een schitterende Gare en natuurlijk weer aan het water gelegen van de Vienne. 'savonds was trouwens niet veel te beleven buiten ontzettend veel hangjongeren. 's morgens wat later vertrokken omdat ik ook moe was vd dag vantevoren. Weer een heel uur langs de border vd Vienne kunnen fietsen waarbij ik me kan indenken dat die Fransen af en toe bang zijn voor overstromingen. De Vienne is maar een aftakking en toch al 2x zo breed dan de Maas. Eerste dorp was chalus wat niet verwisssld moet worden met Caylus waar Anneke en Jef wonen. Ik had daar graag langs gereden en dan via Rocamadour en Cahors toch op de route gekomen maar ik was daar al eens geweest dus heb anders gekozen. Daarna kreeg ik al direct La Coquille wat eigenlijk mijn eindbestemming van vandaag was, maar het was pas 1 uur en Perigueux was nog maar 52 km. Ik ben dus doorgereden en een mooie Refuge gevonden waar ik een Belgisch echtpaar Marc en Christine en Ilse ontmoette die hier ook logeerde. De hospitaliers waren een echtpaar uit Bordeaux die ook nog ns uitstekend voor ons hebben gekookt.
100km 700hm.

  • 10 Mei 2018 - 16:53

    Jefke:

    Rusting aan he Jong anders ben je begin volgende week al op je eind bestemming.
    Respect je gaat als een Trevino genies ervan.

  • 10 Mei 2018 - 19:27

    Sea:

    je gaat echt heel snel en wat je allemaal ziet en ontmoet geweldig.!!!!!! ben jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Als "zondagmorgen fietser" kwam enkele jaren geleden al de wens bij me boven om ooit een keer naar Santiago de Compostella te fietsen. Omdat ik steeds meer gebreken begin te vertonen wil ik dit dan ook niet meer uitstellen maar heb besloten om het dit jaar te gaan proberen.

Actief sinds 25 April 2018
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 16739

Voorgaande reizen:

25 April 2018 - 18 Juni 2018

Cadier en Keer naar Santiago

Landen bezocht: